Asiakkaiden usein esittämät kysymykset – Kiinteähintainen korjaus

Kiinteähintainen korjaus on palvelu, jonka kiinteä hinta sovitaan ennen huoltokäyntiä. Tämä kertamaksu korvaa kaikki korjauskustannukset, joita laitteen kunnostaminen toimintakuntoon vaatii, ehtojen mukaiset rajaukset huomioiden. 

Laitteeseen tullut vika voi aiheuttaa huolta ja epävarmuutta korjauskustannusten suuruudesta. Kiinteähintainen korjaus tarjoaa mielenrauhaa, sillä laitteen korjaamisen kustannukset ovat etukäteen tiedossa. 

Kiinteähintainen korjaus kattaa kaikki matkakustannukset, työajan ja tarvittavat varaosat, jotka syntyvät laitteen kunnostamisesta toimintakuntoon, ehtojen mukaiset rajaukset huomioiden. 
Korvattavat kustannukset:
- kertamaksu matkakustannuksista
- kaikki työt ja varaosat, jotka ovat tarpeellisia varauksen yhteydessä ilmoitetun häiriön poistamiseksi, mukaan luettuna tähän liittyvät uusintakäynnit, jos varaosia ei löydy huoltoteknikon autovarastosta ja ne pitää tilata erikseen.
Lisäksi myönnämme 12 kuukauden takuun varaosille ja korjaustöille korjauspäivästä alkaen. Jos tänä aikana sama häiriö ilmenee uudestaan, vika korjataan veloituksetta edellyttäen, että laite on asennettu oikein, sitä on hoidettu ohjeiden mukaisesti eikä sitä ei ole käytetty ohjeiden vastaisesti. 
 

Kiinteähintaisen korjauksen kustannukset ovat 345,00 € l (sis. alv) pyykinhuollon laitteille, 379,00 € (sis. alv) keittiökoneille ja 399,00 € (sis. alv) kahvikeskuksille.

Kyllä. Jos laite vaatii asennusrajoitteiden vuoksi nostoapua, siitä veloitetaan 50,00 € lisämaksu.

Kiinteähintainen korjaus on varattavissa useimmille Miele-kodinkoneille. Kiinteähintainen korjaus ei koske MasterCool-kylmälaitteita.

Kiinteähintaisen korjauksen voit varata Asiakaspalvelustamme numerosta 09 875 970.
Huomioithan, että Kiinteähintainen korjaus on varattava viimeistään 24 tuntia ennen huoltoteknikon saapumista. Jos et valitse kiinteähintaista korjausta, työn hinta määräytyy voimassa olevan huoltohinnaston sekä vaihdettujen varaosien hintojen perusteella.

Et. Hintaa ei voi enää muuttaa, jos huoltoteknikko on jo saapunut paikan päälle. Voit perua tai muuttaa Kiinteähintaisen korjauksen varauksen 24 tuntia ennen huollon saapumista.

Ei. Kiinteähintainen korjaus on valittava viimeistään 24 tuntia ennen huoltoteknikon saapumista.
Jos et valitse kiinteähintaista korjausta, työn hinta määräytyy voimassa olevan huoltohinnaston sekä vaihdettujen varaosien hintojen perusteella.

Jos sinulla on useampia korjausta vaativia laitteita, voit valita jokaiselle laitteelle kiinteähintaisen korjauksen tai korjauttaa jonkin laitteista normaalihintaan. 
Jos olet päättänyt valita molempien maksutapojen yhdistelmän, maksat kiinteähintaisesta korjauksesta keskushuollon hinnaston mukaisen kiinteähintaisen korjauksen hinnan , sekä ylimääräisen laitteen korjaukseen vaadittavat normaalihintaiset työkustannukset ja varaosat. 
Jos korjautat useampia laitteita samanaikaisesti, matkakustannukset laskutetaan vain kerran. Molempien hintamallien yhdistäminen on erityisesti silloin hyvä valinta, jos toisessa laitteessa on vain pieni häiriö.
 

Palvelu ei koske MasterCool-kylmälaitteita.
Palvelun ulkopuolella ovat myös seuraavat korjaukset:

•    Pyykinpesukoneet: pesualtaat (rumpu, laakerit ja painot).
•    Kuivausrummut: rummut ja lämpöpumput.
•    Kylmälaitteet: kylmäainekaasujen tai kompressorien vaihto.
•    Keittotasot: lasilevyt.
•    Varaosat, jotka eivät liity huollon varaamisen yhteydessä ilmoitettuun häiriöön. Tällaiset varaosat, jotka eivät liity alun perin ilmoitettuun häiriöön tai jotka pitää muuten asentaa, laskutetaan erikseen.
•    Rikkoutunut lasi, kosmeettiset vauriot, kuluminen, laitteen sisätilan varusteet ja lisävarusteet.
•    Laitteet, joiden vuoksi Mielen edustaja tai Mielen valtuuttama huoltoliike on tehnyt jo huoltokäynnin ja joita varten on laadittu ilmoitetun häiriön korjausta koskeva diagnoosi tai kustannusarvio.
•    Kaikki Mielen ammattikäyttöön tarkoitetut laitteet tai ammattikäytössä olevat kotitalouslaitteet.
•    Ulkoisista tekijöistä, kuten epäsuotuisista ympäristöolosuhteista tai luonnonilmiöistä johtuvat viat.

Laitteen normaali takuu on voimassa 24 kuukautta ostopäivästä takuuehtojen mukaisesti.  
Lisäksi Kiinteähintaisella korjauksella on 12 kuukauden takuu korjaustyölle ja varaosille korjauspäivästä alkaen. Jos alkuperäinen häiriö toistuu tämän ajan sisällä, korjaamme laitteen veloituksetta edellyttäen, että laite on asennettu oikein ja huollettu valmistajan ohjeiden mukaisesti eikä sitä ei käytetty ohjeiden vastaisesti.

Tallaisessa tapauksessa Mielen huoltoteknikon on tehtävä vikadiagnoosi paikan päällä. 
Jos diagnoosin perusteella voidaan todeta, että viat eivät liity alkuperäiseen korjaukseen, velvollisuutesi on vastata huoltoteknikon työn kustannuksista. Huoltoteknikko tekee tällöin tarjouksen uudesta Kiinteähintaisesta korjauksesta, tai tarjoaa huoltoa voimassa olevan työ- ja varaosahinnaston mukaisesti, sen mukaan, mikä vaihtoehto on edullisin laitteen korjaamiseksi. Jos päätät hylätä tarjouksen, huoltoteknikon työpanoksesta laskutetaan hinnaston mukainen kustannusarviokäynnin hinta.

Pidämme korjausta epätaloudellisena, jos tarvittavia varaosia ei ole enää saatavilla, tai korjausta ei suositella laitteen iän tai vaikeasti korjattavan vian vuoksi.

Jos laitteen korjaus ei ole enää kannattavaa laitteen iän tai vaikeasti korjattavan vian vuoksi tai jos varaosia ei ole enää saatavilla, Miele ei korjaa laitetta. Kiinteähintaisen korjauksen hinnan sijaan maksat kustannusarviokäynnin hinnan 115,00 €. Jos ostat korvaavan laitteen suoraan Miele Oy:n kautta, kustannusarviokäynnin kustannukset vähennetään laitteen hinnasta. Tämä tarkoittaa, että huoltokäynnistä tulee tässä tapauksessa maksuton.
Jos ostat uuden laitteen kolmannen osapuolen kautta, voit pyytää kustannusarviokäynnin maksun palauttamista Miele Oy:ltä joko lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@miele.fi tai soittamalla numeroon 09  875 970. Tarjous on voimassa 90 päivää teknikon käynnin jälkeen.

Sinulla on oikeus peruuttaa Kiinteähintainen korjaus viimeistään 24 tuntia ennen suunniteltua huoltoajankohtaa. Jos peruutus tehdään sovittuna huoltopäivänä, Miele Oy:llä on oikeus laskuttaa sinulta hinnaston mukainen kustannusarviokäynnin hinta.

   

Ota yhteyttä

Haluatko varata huoltoajan?

Otamme huoltopyynnöt mielellämme vastaan verkossa tai puhelimitse. 

Jos haluat varata kiinteähintaisen huollon, soita asiakaspalveluumme numeroon 09 875 970. Voit varata vakiokorjauksen myös verkossa (pois lukien pölynimurit ja  kahvikeskukset).